Jump to content
E-sigareti foorum
Sign in to follow this  
Samet

Hinnapoliitika ja õiglane hind

Recommended Posts

Bisnessmännid seletage lollile kuidas saab teha mingeid hullepäevasid-hooaja lõpumüüki- ladu tühjaks jne tehes alet 50-70% % Saadate kaadri paariks kuuks palgata puhkusele, et oma "kulusid " madalad hoida?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bisnessmännid seletage lollile kuidas saab teha mingeid hullepäevasid-hooaja lõpumüüki- ladu tühjaks jne tehes alet 50-70% % Saadate kaadri paariks kuuks palgata puhkusele, et oma "kulusid " madalad hoida?

 

Enamus selliste kampaaniate käigus müüdavatest toodetest on juurde hindlusega 100+ - ainult viimases hädas läheb kaupleja seda teed, et müüb alla omahinna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enamus selliste kampaaniate käigus müüdavatest toodetest on juurde hindlusega 100+ - ainult viimases hädas läheb kaupleja seda teed, et müüb alla omahinna.

Nii ta on.

Ega siis (näitena) Rocca Al Mares toimuvad iga aasta vähemalt 2x ja tervelt kuu aega pikad sooduskampaaniad -50% ja -80% siis ärimehele püsikulusid ära kaota. Ta peab ikka müüjatele maksma, renti maksma...kindlasti naine soovib ka miskit ehk in short - ka -80%-ga on seal veel teatav osa katet või siis äärmisel juhul on see REAALNE kauba väärtus.

Pole ime, et eestlased sõidavad Rootsi, Saksamaale, Soome, et riideid osta.

 

Kunagi oli kuskil meediakanalis täitsa test - kas käia Eestis poes või Saksamaal (toit). Seal hulgas oli edasi-tagasi lennupilet. Võitis see, kes viitsis 1,5h loksuda lennukiga, sest sai oma soovitud kauba soodsamalt....

 

E-kaubandus on aga palju karmim. Sa ei saa sellele panna sarnaseid piire, nagu oli eestis aastaid tagasi. Uus generatsioon kodanike on vägagi internetilembeline ja tellib julgelt netist. Praegused 40....70a vanused kodanikud võivad veel pigem eelistada kohapealt ja käest kätte shoppamist. Internetis ainus võimalus ellu jääda on püsida hinnaga konkurentsis + suuta google otsingus tulla välja esimeste seas. Eriti suure boosti annab "olla esimene". Sest praktikas kauba otsija üldiselt üle 1....5 e-poe läbi ei viitsi sirvida. Kui sind pole googles, siis sind pole olemas....

Kindlasti on määravad ka garantii, kliendisõbralikkus, jms., kuid kõige määravam on siiski hind...

 

Hea näide - Eestis vist on üks hobiautode e-pood. Kaubavalik olematu, hinnad üpris "eesti pärased", enamiku kaupa saab "tellida...". Praktikas läksin siiski ja tellisin EU-st, sest tarne oli küll 16eur, aga EU siseselt kaup käes nädalaga, kuid minu jaoks kõige määravamaks sai hind - see oli 2x soodsam, kui Eesti e-poes.

 

Kindlasti on kohaliku kaupmehega lihtsam vigast toodet ümber vahetada (eeldusel, et ta on aus ja hea ärimees), kuid ega see EU siseselt väga teistegagi raskem ole. Probleemne ja küsitav on, et kas Hiina või USA-st tellitud kaupa on "mõistlik" saata tagasi (tagasi saatmine maksab ju üüratu raha). Enamasti lähevad inimesed seda teed, et kirjutavad kaotuse korstnasse ja tellivad ikka uuesti, sest kui 5-st korrast 2 asja on pekkis, siis oled overall ikka võidumees...

 

Ma ise tellin lampi riideid sedasi. Teksad on 5...20eur vahemikus, kui üks ei istu, siis järgmise tellimusega korrigeerin numbrit ja ikka soodsam (enamasti klientide tagasiside siin abiks), kui minna Eestis poodi ja osta see kohapealt. Ma isegi ei viitsi aega kulutada, et käia poodides proovimas ja siis netist tellida, sest aeg on raha. Siiani on ainult üks asi valet mõõtu ja kuna uus asi, siis sain rohkem raha tagasi, kui ise maksin....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui niipidi vaadata, siis hinnas Eesti poed Hiinaga konkureerida ei saa kuna isegi üle 22€ tellimusega on eraisiku puhul päris suur tõenäosus, et lipsab tollist läbi. Aga Eesti e-pood peab maksma käibemaksu, Eestisisese transpordi ja suurema osa toodete puhul ka tollimaksu, lisaks peab olema teatav puhver võimalike garantiijuhtumite jaoks. Ehk Hiina kauba puhul konkureerivad Eesti poed pigem omavahel kuna nende eeliseks on see, et kauba saab juba järgmisel päeval kätte, kui Eesti poega probleem peaks tekkima, siis saab tarbijakaitsest abi ja nii mõnegi jaoks on kindlasti ka eestikeelne teenindus plussiks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Loll oled vä? Hiinast saab poole odavamalt ju." - on jah üsna igapäeva väljend mu tuttavate seas. Ma katsun aliexpressi ja ft lehele võimalikut harva piiluda. Siis ei teki kohalikust poest misiganes jublakat ostes liialt suurt ebaõigluse ohvri tunnet. Poole odavamat hinda nähes ei mõtle ilmselt enamik klientidest edasimüüjate kuludele. Kõik läheb ikka ärika tasku ja bemmi liisingusse. :) Ma ei tea kuidas ja mis ulatuses, aga pooldaks natuke karmimaid piiranguid väljaspoolt EUd ostmise korral. Oleks ka minu kodus vähem kasutamata (naiste) hilpe. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskumatu kui palju tööd, vaeva ja testimist panustatakse ühe seadme valmimiseks. Ja selles videos pole kaadritki arendusest ja eeltestmisest.

Kurvaks teeb see, et rahast mis seadme hind lõpptarbijale maksab jõub tootjani absurdeselt väike % raha .... ja töötajateni veel väiksem kopikas :-( .

Enamus toote hinnast lõpptarbeijale on kõik muu pula .... transport, vahendajad, poed ja kõige suurema koore vist riisuvad lõpuks maksud :(. Väärtuse tegelikult loob aga tootja. Neid videosid vaadates küll ei saa väita, et Hiinas asju suvalt ilma kvaliteedile tähelepanu pööramata tehakse.

Minu poolt suur tänu, et sellist infot ja reaalset toomist tavalisele tarbijale näidatakse - see paneb vähemalt mind märksa rohkem hindama seadmeid mida ma kasutan.

Kurvaks teeb ka see,et vilistatakse Joyetechi poolt dikteeritud hindadele paljude kaupmeeste poolt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurvaks teeb ka see,et vilistatakse Joyetechi poolt dikteeritud hindadele paljude kaupmeeste poolt.

 

No ega see tootja/tööline sellest vähem raha saa. "kahju" kannab ikkagi kaupmees ju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ega see tootja/tööline sellest vähem raha saa. "kahju" kannab ikkagi kaupmees ju.

Sellest tekibki see low price surve. Tootjad ei saa maksta töölistele kuna siis läheks tootmine kalliks ja kliendid ei ostaks lõpp produkti. Kõik tootjad on andnud oma soovituslikud lõpp hinnad,aga turul on idikaid keda see ei huvita. Tootjad ei müü neile isegi oma tooteid enam need saadakse läbi vari firmade ja mustalt turult.Kohati tegemist ka tehasest välja lekkinud suurte kogustega mis koheselt musta nimekirja kantakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellest tekibki see low price surve. Tootjad ei saa maksta töölistele kuna siis läheks tootmine kalliks ja kliendid ei ostaks lõpp produkti. Kõik tootjad on andnud oma soovituslikud lõpp hinnad,aga turul on idikaid keda see ei huvita. Tootjad ei müü neile isegi oma tooteid enam need saadakse läbi vari firmade ja mustalt turult.Kohati tegemist ka tehasest välja lekkinud suurte kogustega mis koheselt musta nimekirja kantakse.

Läheb vist väga offtopic jutuks juba, aga kuigi su loogika on õilis, siis reaalses elus see ei pea paika. Võtame näiteks Apple tooted, sa ilmselt nõustud, et nemad on oma jaekaubanduse suhteliselt hästi enda kontrolli alla saanud? Apple tooted ei maksa ka vähe, aga kahjuks tehasetöötaja teenib ikka suhteliselt miinimumi. Selle tõestuseks on kasvõi protestiks tehtud enesetapud https://en.wikipedia.org/wiki/Foxconn_suicides ja mõni värskem ka https://usilive.org/dying-for-your-iphone-another-suicide-at-foxconn-factory-in-china/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sellest tekibki see low price surve. Tootjad ei saa maksta töölistele kuna siis läheks tootmine kalliks ja kliendid ei ostaks lõpp produkti. Kõik tootjad on andnud oma soovituslikud lõpp hinnad,aga turul on idikaid keda see ei huvita. Tootjad ei müü neile isegi oma tooteid enam need saadakse läbi vari firmade ja mustalt turult.Kohati tegemist ka tehasest välja lekkinud suurte kogustega mis koheselt musta nimekirja kantakse.

Kui tootja müüvad/müüks neile sama hinnaga edasi millega teised(soovitusliku hinda jälgivad) kaupmehed tavaari kätte saavad siis kuidas tootja/mutrist töötaja vähem raha kätte saavad?

 

tootja sätib hinna millega tema on valmis müüma, kaupmees sätib oma prossa vahele ja see on kaupmehe otsus palju ta vaheltkasu soovib saada/suured ta kulud on. "mustalt turult" ostetakse tavaliselt siiski kuna tootjad otsustavad, et nad ei soovi osadele kaupmeestele müüja. Aga Kaupmehe müügis kasutatav hinnapoliitika ei mõjuta kuidagi seda palju raha esialgne tootja kätte saab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

See teema on ikka pisut pikema ajaga sellise olukorra saavutanud.Hetke hindade seis mida tehas saab ja loodab saada ei ole see mida nad tahaks saada tegelikult. Kel huvi selle teema vastu soovitan läbi lugeda mõni tootmis analüüs,tootmise hinna loomulik inflatsioon või üleküllastunud turul tootmisega seonduvad riskid.Ma olen koostanud sellist asja kunagi ja seega natuke midagi meelde ka jäänud.Suured turu rikkujad on varemgi pannud tootjaid null protsendise kasumi marginaalidega tööle. Sulle 83 ei oska kohe midagi vastata lausa wow pärleid pritsib selgest taevast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Põhiline on ikka see, et toode tuleks mulle kui ostjale võimalikult odavalt kätte. Kas selle juures mõni pilukas tühja kõhuga õhtul magama peab minema, mind eriti ei morjenda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegelikult on sellel soovituslikul jaehinnal oma mõte sees küll. Kas see alati õige ja õiglane on, on juba omaette teema.

 

Aga toon näite. Oletame et oleksin tootja. Toote väljamüügi hind võibolla pisut tellitavast kogusest sõltuks, kuid laias laastus on samasse auku ehk kõik edasimüüjad saavad toote kätte umbes sama hinnaga. On pisikesi veebipoode, kus üks umbkeelne vasja miinimumpalga eest asju pakib ja posti paneb. On viisakamaid veebipoode, kes panevad rõhku ka adekvaatsele toodete kirjeldusele, kasutajatoele, sujuvale granatiiteenindusele jms.-le. Ja on ka füüsilisi poode, kus saad kohale minna, asja oma käega katsuda, näost näkku nõu küsida jne. Kui samadest kasuminumbritest rääkida, siis on ilmselge, et see umbkeelse vasja veebipood saab müüa kõige odavamalt ja füüsilise poe hind on kõige kallim. Selline käitumine pole midagi ebatavalist, et inimene otsib füüsilisest poest või viisakamast veebipoest infot ja lõpuks tellib asja umbkeelse vasja käest(kui garantii case peaks olema, saab hiljem muidugi mõne halli karva juurde, aga see on juba teine teema).

 

Mis nüüd juhtub on see, et mingil hetkel hakkab füüsiline pood tootjale survet avaldama, et sisseostu hind alla saada kuna muidu ei suuda nad konkurentsis püsida. Loomulikult on tootjal õigus öelda, et pole tema mure ja hinda mitte alla lasta ja mõne pisema tegijaga tõenäoliselt nii lähebki, aga kui suurema edasimüüja puhul on oht, et ta kaupa enam sisse ei võta, siis see paneb juba kukalt kratsima ja see tekitabki hinnasurve. Kui alguses võib tootja väljamüügihinnas pisut õhku olla ja hinna langetamisest midagi väga ei juhtugi, siis tegelikkuses juhtub see, et olgu siis otse või kõveraid teid pidi, aga kuidagi sebib see umbkeelne vasja sisseostu hinna enda jaoks ka odavamaks ja kõik algab otsast peale.

 

Kui survestada tootjat pidevalt hinda langetama, siis peab see tulema millegi arvelt ja tootja enda kasumimarginaal pole mingi põhjatu auk, mille arvelt seda pidevalt teha saab. Seega jääb vähe valikuid, mille arvelt seda teha - ausal tootjal väga muud varianti polegi, kui püüda kas tootmine odavamaks muuta või kärpida investeeringuid ehk uute toodete väljaarendamisele minevat raha. Ebaaus tootja võib lisaks üritada veel lapstööjõudu kasutada, mustalt palka maksta vms. Tootmise odavamaks muutmine tuleks jälle vägagi tõenäoliselt kvaliteedi arvelt.

 

Ehk siis kvaliteetse ja kaubamärgi loomiseks peab hoidma hindu teataval tasemel ja hoolitsema selle eest, et toodet müüks ka korralikud poed mitte ainult umbkeelsed vasjad. See soovituslik jaemüügihind ongi motivaator, et ka viisakamatel poodidel oleks motivatsiooni toode valikusse võtta ja nad ei peaks umbkeelse vasja veebipoega hinnasõda pidama. Ja selleks, et see kaubamärk ühepäevaliblikaks ei jääks, peab pidevalt ja sugugi mitte pisikesi summasid uute toodete arendusse investeerima kuna selge on ka see, et mis iganes uue tootega välja tuled, kopeerivad teised umbkeelsed vasjad selle varsti oma noname brändi, millega on juba keeruline konkureerida ja peab pakkuma midagi uuemat/paremat.

 

Siinkohal võib muidugi tekkida põhjendatud küsimus et ok, võibolla see RRP väga vale samm ei olegi, aga tootja võib ju öelda asjale, mida kannataks ka 10€ eest müüa RRP 200€ ja toiduahelas saavad kõik lülid vaese tarbija arvel ratsa rikkaks. Aga siin tuleb siiski mängu turumajandus, kui tegemist pole just ainukese tootjaga maailmas, siis ei saa konkurentidega võrreldes oma hindu väga müstiliseks ajada. Vähemalt mitte niikaua, kuni pole loonud Apple laadset kaubamärki, mida võib piltlikult juba reiligiooniks nimetada.

 

Nüüd võib muidugi jaurata sel teemal, et kui mõni suudaks müüa 2x odavamalt, siis kas nii suur RRP on õige ja õiglane. Ausalt, mina ei tea, aga siin võib olla see nüanss, et see lajatatakse kõigile sama puuga, aga tööjõukulud ja maksud on eri riikides vägagi erinevad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiinlased on ise sellise olukorra korraldanud ja peaksid küll vait hetkel olema. Hiina odavad kloonid on muude maade tootajte kasumeid juba ammust ajast vähendanud. Kui nüüd hiinlased ise ka juba originaale toodavad, siis hammustab kloonitööstus jms ka neid endid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegelikult on sellel soovituslikul jaehinnal oma mõte sees küll. Kas see alati õige ja õiglane on, on juba omaette teema.

 

Aga toon näite. Oletame et oleksin tootja. Toote väljamüügi hind võibolla pisut tellitavast kogusest sõltuks, kuid laias laastus on samasse auku ehk kõik edasimüüjad saavad toote kätte umbes sama hinnaga. On pisikesi veebipoode, kus üks umbkeelne vasja miinimumpalga eest asju pakib ja posti paneb. On viisakamaid veebipoode, kes panevad rõhku ka adekvaatsele toodete kirjeldusele, kasutajatoele, sujuvale granatiiteenindusele jms.-le. Ja on ka füüsilisi poode, kus saad kohale minna, asja oma käega katsuda, näost näkku nõu küsida jne. Kui samadest kasuminumbritest rääkida, siis on ilmselge, et see umbkeelse vasja veebipood saab müüa kõige odavamalt ja füüsilise poe hind on kõige kallim. Selline käitumine pole midagi ebatavalist, et inimene otsib füüsilisest poest või viisakamast veebipoest infot ja lõpuks tellib asja umbkeelse vasja käest(kui garantii case peaks olema, saab hiljem muidugi mõne halli karva juurde, aga see on juba teine teema).

 

Mis nüüd juhtub on see, et mingil hetkel hakkab füüsiline pood tootjale survet avaldama, et sisseostu hind alla saada kuna muidu ei suuda nad konkurentsis püsida. Loomulikult on tootjal õigus öelda, et pole tema mure ja hinda mitte alla lasta ja mõne pisema tegijaga tõenäoliselt nii lähebki, aga kui suurema edasimüüja puhul on oht, et ta kaupa enam sisse ei võta, siis see paneb juba kukalt kratsima ja see tekitabki hinnasurve. Kui alguses võib tootja väljamüügihinnas pisut õhku olla ja hinna langetamisest midagi väga ei juhtugi, siis tegelikkuses juhtub see, et olgu siis otse või kõveraid teid pidi, aga kuidagi sebib see umbkeelne vasja sisseostu hinna enda jaoks ka odavamaks ja kõik algab otsast peale.

 

Kui survestada tootjat pidevalt hinda langetama, siis peab see tulema millegi arvelt ja tootja enda kasumimarginaal pole mingi põhjatu auk, mille arvelt seda pidevalt teha saab. Seega jääb vähe valikuid, mille arvelt seda teha - ausal tootjal väga muud varianti polegi, kui püüda kas tootmine odavamaks muuta või kärpida investeeringuid ehk uute toodete väljaarendamisele minevat raha. Ebaaus tootja võib lisaks üritada veel lapstööjõudu kasutada, mustalt palka maksta vms. Tootmise odavamaks muutmine tuleks jälle vägagi tõenäoliselt kvaliteedi arvelt.

 

Ehk siis kvaliteetse ja kaubamärgi loomiseks peab hoidma hindu teataval tasemel ja hoolitsema selle eest, et toodet müüks ka korralikud poed mitte ainult umbkeelsed vasjad. See soovituslik jaemüügihind ongi motivaator, et ka viisakamatel poodidel oleks motivatsiooni toode valikusse võtta ja nad ei peaks umbkeelse vasja veebipoega hinnasõda pidama. Ja selleks, et see kaubamärk ühepäevaliblikaks ei jääks, peab pidevalt ja sugugi mitte pisikesi summasid uute toodete arendusse investeerima kuna selge on ka see, et mis iganes uue tootega välja tuled, kopeerivad teised umbkeelsed vasjad selle varsti oma noname brändi, millega on juba keeruline konkureerida ja peab pakkuma midagi uuemat/paremat.

 

Siinkohal võib muidugi tekkida põhjendatud küsimus et ok, võibolla see RRP väga vale samm ei olegi, aga tootja võib ju öelda asjale, mida kannataks ka 10€ eest müüa RRP 200€ ja toiduahelas saavad kõik lülid vaese tarbija arvel ratsa rikkaks. Aga siin tuleb siiski mängu turumajandus, kui tegemist pole just ainukese tootjaga maailmas, siis ei saa konkurentidega võrreldes oma hindu väga müstiliseks ajada. Vähemalt mitte niikaua, kuni pole loonud Apple laadset kaubamärki, mida võib piltlikult juba reiligiooniks nimetada.

 

Nüüd võib muidugi jaurata sel teemal, et kui mõni suudaks müüa 2x odavamalt, siis kas nii suur RRP on õige ja õiglane. Ausalt, mina ei tea, aga siin võib olla see nüanss, et see lajatatakse kõigile sama puuga, aga tööjõukulud ja maksud on eri riikides vägagi erinevad.

5+ read kirja pandud. Lisaks veel selle,et suuremas plaanis pidurdab see pidev kärpimine ja odavate tootmis võimaluste otsimine ka üldist arengut tehnika valdkonnas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool story, järgmiseks teemaks võiks olla "konkurentide laimamine" 8-)

Võiks ja siis veel teiste pingutuste ära nullimine,teiste poodide klientide moosimine privas jne. Konkurentide laimamise taga võib olla äki midagi sellist mis tava inimesele enam pähe ei mahu ja hakatakse kaaluma erinevaid olukordi ja otsima loogilist seletust.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool story, järgmiseks teemaks võiks olla "konkurentide laimamine" 8-)

 

Võiks ja siis veel teiste pingutuste ära nullimine,teiste poodide klientide moosimine privas jne. Konkurentide laimamise taga võib olla äki midagi sellist mis tava inimesele enam pähe ei mahu ja hakatakse kaaluma erinevaid olukordi ja otsima loogilist seletust.

 

Tundub, et juba hakkaski pihta, ainult, et eraldi teemat on selleks vaja  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

5+ read kirja pandud. Lisaks veel selle,et suuremas plaanis pidurdab see pidev kärpimine ja odavate tootmis võimaluste otsimine ka üldist arengut tehnika valdkonnas.

 

Täiesti vale. Tehnika ja üldse igasugu arengut pärsib just heaolu. Kõige ohtlikum on täissöönud kapitalist, kelle kaupa ostetakse pimesi.  Alles siis kui on vaja nälja pärast oma perset liigutada, tekib vajadus hakata oma kaupa paremaks muutma. Tugev konkurents ja odava tootmise otsimine loovad eelduse näljale, ja just see paneb asjad liikuma ning ajud tööle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolige mujale, tahaks videosi näha mitte vaese hiinlase seiklusi, kelle vaesed eestlased veel vaesemaks on teinud. Ostaks vaene eestlane 10€ kallimalt oleks vaene hiinlane hoobilt rikas, poogen see, et hiinlase osa lõppeb siis kui tootja kauba väljastab.   

 

KOLIGE MUJALE      (esiga) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui Comp ennast siit taandas, siis on mõnda aega suht rahulik olnud. Ärge nüüd tõmmake jälle saagi käima, hetkel on müüjatel palju olulisemaid probleeme millele aega ja energiat kulutada kui omavaheline arveteklaarimine.

Ja kui keegi otsib nüüd minu eelmisest postitusest seoseid konkreetsete Eesti turul tegutsevate müüjatega, siis seda seal ei ole ja selle võib vabalt ära kustutada, kui sealt kuidagi teistsugune mulje peaks jääma kuna see polnud ei otseselt ega kaudselt eesmärk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registreeru või logi sisse

Postitamiseks pead olema kasutaja

Registreeri konto

Loo konto meie foorumisse. See käib kiirelt ja lihtsalt!

Vajuta siia

Logi sisse

On juba konto ? Logi sisse...

Logi sisse
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...