Ajutiselt peab iga sisseloginud kasutaja valima oma foorumi keeleseaded käsitsi. Seda saab teha kas päises või jaluses oleva nupu kaudu. Link juhendile.
 

Jump to content
E-sigareti foorum
Sign in to follow this  
Siim Sirol

Toodete arvustamine veebipoodides ja foorumis

Recommended Posts

Mina ei julge mahlade kohta avalikult halvasti öelda, sest:
1. Minu maitse ei pruugi kattuda kellegi teise omaga kellele see võib meeldida aga jätab äkki proovimata kui halvasti kirjutan
2. Ma ei taha, et minu neg kommentaar kellegi äraile halvasti mõjuks

Kui asi meeldib siis karjun kõvasti.... :D ... ja kui ei sobi minu maitsega siis saab kritiseerida minu maitse meelt ja keegi ei kannata.
Ühepoolne seisukoht aga nii on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mina ei julge mahlade kohta avalikult halvasti öelda, sest:

1. Minu maitse ei pruugi kattuda kellegi teise omaga kellele see võib meeldida aga jätab äkki proovimata kui halvasti kirjutan

2. Ma ei taha, et minu neg kommentaar kellegi äraile halvasti mõjuks

 

Kui asi meeldib siis karjun kõvasti.... :D ... ja kui ei sobi minu maitsega siis saab kritiseerida minu maitse meelt ja keegi ei kannata.

Ühepoolne seisukoht aga nii on.

Olen ka sellega nõus. Üks negatiivne teeb rohkem kahju, kui 10 positiivset.

Maitsteid on umbes 100.000tk ja üks maitse ei saa kõigile meeldida. Samas on maitseid, mis +95% kodanikele ei meeldi, kui paari kodaniku võtavad seda juba üle aasta järjest. Võta siis näpust - kas maitse hea või tarbija kehva :P

Ja kui võtame veel mängu, et sama maitse erinevates seadmetes ja erinevatele inimestele maitseb erinevalt erinevatel päevadel, siis lihtsalt positiivne/neutraalne feedback on täitsa piisav, ma arvan. (Y)

 

Müüjale muidugi ka negatiivne feedback on positiivne. Ta saab vähemalt hinnata, et kui ikka tuleb 10 negatiivset ja keegi 2x sama maitset ei võta, siis tuleks 1 ja 1 kokku liita ja otsusele jõuda, mis edasi teha....

Kuigi seda näeb ka müügilt, et kui ühte maitset keegi 2x ei ole võtnud, siis pole suurem asi mehu ilmselt. Müüjatel samas on reaalne feedback läbimüügilt olemas...., et kes ja mida ja palju on võtnud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neg tagasisidel ja neg tagasisidel on vahe. Mahlade kontekstis ei hakka muidugi kirjutama, et a'la tubakamaitseline on s*tt sest mulle lihtsalt ei meeldi. Küll aga on kasulik info see kui näiteks mõni mahl teatud clearo või coiliga sobida ei taha ka kärsakat hakkab andma vms.

Ise suhtun toote valimisel tagasisidesse nii ja naa ehk püüan ridade vahelt lugeda kuna nii pos kui neg kommentaarid kipuvad pahatihti emotsionaalsed olema ja ei anna väga objektiivset pilti. Neg tagasisidega lisaks see, et pahatihti on probleem hoopsi selles et ei osata toodet õigesti kasutada(kasutajajuhend on ju nõrkadele, seda pole mõtet lugeda :D ) ja läheb kuhugi p_sandama.

Foorumis on muidugi selle võrra lihtsam, et vanemate kasutajate puhul on tekkinud juba mingi arusaam, kui tõsiselt kellegi juttu võtta.

Teine asi on muidugi üldisem statistika ehk kui mõne toote kohta on igal pool ainult nurinat, siis teab kas ikka tasub nui neljaks vastuvoolu ujuda ja asi omal nahal ära proovida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igasugune toodete arvustamine (sh arvamuse avaldamine, ülevaate kirjutamine jms) omab kokkupuudet kahe valdkonnaga. Need on info jagamine ja reklaam. Kui suur osa on ühte või teist konkreetses kirjatükis, sõltub juba arvamuse avaldaja positsioonist, eesmärkidest, edastatud teksti ülesehitusest jms

Info (kasutuskogemuse) jagamine on iseenesest ju vägagi positiivne. E-suitsu valdkonna areng toimub sellise kiirusega, et üksikisikul kõigega kursis olek tema jaoks parima valiku tegemisel on raske kui mitte võimatu. Seega uurime ja loeme teiste arvamusi ja tihti rakendub selline sotsiaalpsühholoogiast tuntud nähtus nagu sotsiaalse tõendamise printsiip - paljud inimesed arvavad selliselt, järelikult peab see olema nii, sest nii paljud ei saa ju ometigi eksida. Printsiip töötab kõige paremini kahel tingimusel – määramatus (inimesel puudub info otsustamiseks ning ka võimalus, soov, aeg selle hankimiseks) ja sarnasus (hinnangut andev isik sarnaneb meile).*

Näitena printsiibi toimimisest võib siinkohal tuua ehk ostuprotsessi FT-st – erinevate toodete võrdlemisel langeb ilmselt enamusel pilk võrdlemisi kiiresti ka teiste kasutajate poolt antud tärnidele. Näitena printsiibi ärakasutamisest müügi edendamiseks (reklaamiks) on ka kodumaistes veebipoodides nähtu, kus tooted on sildistatud kirjadega „enim müüdud“ või „müügihitt“ (pole ju iseenesest halb, kui see ikka tõsi on).

Kõiges selles pole midagi halba niikaua, kui me iseendale sotsiaalse tõenduse printsiibi toimimisest aru anname ning vähimagi kõhkluse korral, et meid tahetakse ära kasutada, järelemõtlemiseks aega võtame. Samas peame endale aru andma, et ka meie enda poolt väljaöeldud arvamus mõjutab/võib mõjutada teiste inimeste otsuseid. Tootest rääkimine suurendab selle tuntust, tuntus suurendab läbimüüki. Üldlevinud arvamus on see, et ka negatiivne reklaam on reklaam, aga eks tootjad/müüjad oskavad seda täpsemalt hinnata.

Kas siis tasub arvustada veebipoes või foorumis erinevaid tooteid?

Arvan, et ikka tasub ja eriti foorumis. Teiste kasutuskogemus kulub alati ära. Loen alati naudinguga põhjalikke ja argumenteeritud kasutajaülevaateid ning kui kõnesolev kaup või teenus pole seotud ainult ühe pakkujaga, jäävad ära ka igasugused muud kõhklused.

Arvamuse kirjutamine veebipoodi on oluliselt mitmetahulisem. Kui positiivne arvamus on objektiivne ja lähtub vaid tootest endast, on kõik ju hästi. Negatiivse arvamuse korral vaataksin eelnevalt seda, kuidas müüja on toodet/teenust esitlenud. Kui ei esine teadlikku puuduste varjamist või teadlikult olematute heade omaduste esitlemist, väljendaksin oma negatiivset arvamust tagasihoidlikus vormis ja rõhutatult isikliku arvamusena. Ilmselge ülepingutuse või omakasupüüdlikkuse korral ei näe põhjust ka rängemalt ütlemisest hoiduda.

E-suitsu teemade puhul peaks arvamuse avaldamine mahlade ja riistvara osas olema erinev. Ja ka mahlade puhul on erinev, kas põhjendatud arvamus käib kvaliteedi kohta või arvatakse oma eelistustest lähtuvalt maitse kohta.

____________________________________

*Sotsiaalse tõenduse printsiibist loe lähemalt Robert B.Cialdini „Mõjustamise psühholoogia“

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registreeru või logi sisse

Postitamiseks pead olema kasutaja

Registreeri konto

Loo konto meie foorumisse. See käib kiirelt ja lihtsalt!

Vajuta siia

Logi sisse

On juba konto ? Logi sisse...

Logi sisse

Sign in to follow this  

×