Ajutiselt peab iga sisseloginud kasutaja valima oma foorumi keeleseaded käsitsi. Seda saab teha kas päises või jaluses oleva nupu kaudu. Link juhendile.
 

Jump to content
E-sigareti foorum
Sign in to follow this  
Samet

Hinnapoliitika ja õiglane hind

Recommended Posts

USA poodidel ei eksisteeri "VAT tax'i" neil on tavaline tax vist nii umbes 7% võrreldes Euroopaga - 19% Saksamaal... 20% Eestis ja 21% Lätis.

Sealt tuleneb siis üks osa juurdehindlusest. Teine on toll + transport jne. Loomulikult võib otse netist tellida kuid minuteada tuleb Eestis ikkagi tolli maksta nii USA kui Hiina kauba puhul.

 

http://www.chinaimportal.com/blog/customs-taxes-importing-china-ultimate-guide/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arusaadav, miks Euroopas kallim hind... loogiline ju ka, Oleks need tehased siin samas Poolas oleks hinnad teised :)
Jah e-poodide maksustamine või õigemini maksu puudumine eriti tore neil seal. Samas sealt tellides enamasti maksame ikka ju transpordi ning tolli :) Lõpuks tuleb hind sama kui ei ole just klooniga tegu. 

 

Joytechi lehel kollane ei ole kallim, ega ka meil ei tule kallim... sisseostu hind sama, vb lihtsalt "hot item"Korealaste arust.

 

Õhtut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arusaadav, miks Euroopas kallim hind... loogiline ju ka, Oleks need tehased siin samas Poolas oleks hinnad teised :)

Jah e-poodide maksustamine või õigemini maksu puudumine eriti tore neil seal. Samas sealt tellides enamasti maksame ikka ju transpordi ning tolli :) Lõpuks tuleb hind sama kui ei ole just klooniga tegu. 

 

Joytechi lehel kollane ei ole kallim, ega ka meil ei tule kallim... sisseostu hind sama, vb lihtsalt "hot item"Korealaste arust.

 

Õhtut!

Bullshit, reaalselt pakutav edasimüügihind eestis on 75€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuleb ikka välja, et "väiksed" käärid on e-äris sees :)

Aga ilmselt puff.fi müüb kahjumiga!

 

EDIT: oot-oot, kas Soome mitte ei visatud EU-st välja? :P

Kui puff.fi müüb kahjumiga siis kuidas 75 € ennast õigustab? Muidugi loomulikult kui räägime ainult boxist. Mina räägin siin tervest komplektist.

 

Head,

 

Enel

Eesti elatustase ja mõistlik kate?

Eestis töötusprotsent 6.2% Kreekas 25.4%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui puff.fi müüb kahjumiga siis kuidas 75 € ennast õigustab? Muidugi loomulikult kui räägime ainult boxist. Mina räägin siin tervest komplektist.

 

Head,

 

Enel

Eestis töötusprotsent 6.2% Kreekas 25.4%

Too siis töötusprotsendi kõrvale ka keskmised palgad välja. Mediaanpalk võiks huvi pakkuda =)

Samuti riigipoolsed töötute toetused erinevates riikides.  Päris põneva statistika saaks kokku panna sedasi.

 

Eestis muidugi töötust pole - kõik on Soomes kraavi kaevamas.... (facep)

 

EDIT: puff.fi müüb ka kogu kremplit ju....

Lisäksi toimitukseen 4,5ml Joyetech eGo One Mega -clearomisaattori 0,2ohm Ni200 -vastuksella sekä 0,4ohm titaanivastuksella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täiesti nõus kuid näiteks USA's mõni auto odavam, Eestis kallim, kedagi ei ko** et siin palka ei saada. See on muidu paeluv teema näiteks USAs saadaks 2-3 x kuus palka... 
Teksad on Eestis kallimad, Levis näiteks USAs 20 $ saad kena paari, Eestis teksad ikka alla 100 € ei ole.

 

Jällegi Kreekat ja Eestit võrrelda suht raske nagu walc mainis... Seeläbi leian ikkagi et Spezzi võrdlus oli põhjendamatu... Miks peaksid Kreeklased ühe modi eest rohkem pappi välja käima kui Eestlased ning vastupidi? :)

 

Kui niimodi võrdlema tahab foorumi rahvas hakati siis võrrelge seda: 
http://www.lexus.com/models/ES

http://www.unelmauto.ee/lexus-is-300h

 

Kus siin õiglus on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Point ei ole üldse selles kes mis hinnaga müüb. Iga ettevõte paneb katted vastavalt oma äri loogikale ja eesmärkidele.

Turg paneb paika õiglased katted ... kui paned katte liiga suure ei ole ostjaid ja tulevad uued konkurendid turule ... paned katted liiga madalad on oht, et ei saa oma jooksvate kuludega hakkama ja langeb teenuse kvaliteet ning kaotad kliendid.

Probleem on selles, et YT kirjutab edasimüüjale "soovitatava" hinna ette.

 

Kartelli lepped on ju ebaseaduslikud. Kartelli lepetega samasse katekooriasse kuulub ka edasimüügihindades (tootjate ja turustajate vahel) kokku leppimine.

http://ec.europa.eu/competition/consumers/agreements_et.html

Ehk siis selles on probleem mitte selles kas üks müüb X kattega või teine Y kattega.

Õiglase hinna määrab turg ... ja igasugused väited, et üks või teine hind ei ole õigalne on subjektiivne arvamus.

 

Minu subjektiivne arvamus on, et YT võtab sellega oma edasimüüjatelt võimaluse pakkuda sellist hinda mis on edasimüüja arvates kõige sobivam turule kus ta tegutseb. Sellega väheneb poodide vaheline konkurents ning tegelikult piiratakse ka poodide võimalust heade hindadega suurendada oma turu osa. 

 

See oli üks teine ühiskond kus hinnad millega kaupa peab müüma olid ette kirjutatud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täiesti nõus kuid näiteks USA's mõni auto odavam, Eestis kallim, kedagi ei ko** et siin palka ei saada. See on muidu paeluv teema näiteks USAs saadaks 2-3 x kuus palka... 

Teksad on Eestis kallimad, Levis näiteks USAs 20 $ saad kena paari, Eestis teksad ikka alla 100 € ei ole.

 

Jällegi Kreekat ja Eestit võrrelda suht raske nagu walc mainis... Seeläbi leian ikkagi et Spezzi võrdlus oli põhjendamatu... Miks peaksid Kreeklased ühe modi eest rohkem pappi välja käima kui Eestlased ning vastupidi? :)

 

Kui niimodi võrdlema tahab foorumi rahvas hakati siis võrrelge seda: 

http://www.lexus.com/models/ES

http://www.unelmauto.ee/lexus-is-300h

 

Kus siin õiglus on?

Eesti ärimees tahtis eile juba rikkaks saada, Ameerikas aga teenitakse käibelt. Simple as that. Eestis elab loetud hulk inimesi, kes üldse suudavad miskit lubada....ameerikas elab 320M inimest?!?

320 põhjust on ameerikasse rohkem panustada kui Eestisse seega. Aga kui sa nüüd müüd seal maha 320M toodet ja teenid neilt 10% kasumit, siis isegi Eesti 100% katet ei teeni ärimehele ju sama kasumit. Arvudes: 320*0,1=32 ühikut kasumit; eestis 1*1=1 ühik kasumit. Loodan, et sai natukene mõistetav. Sedasi toimib käibelt teenimine.

 

Veebipoed aga on rahvusvahelised ehk kliendile loeb hind koos transpordiga. Osaliselt on määrav ka aeg.

See, et päris poodidel on raske ellu üldse jääda - see on teine Eesti ja Euroopa majanduse probleem, aga ei ole mitte kuidagi seotud veebiäriga. Neil tuleb ikka vahet osata teha.

 

 

Üks asi on mõistlik hind, teine asi on "mõistlik hind". Tsiteerides klassikuid - bullshit!

Prismast saad aknapesuvedeliku 2eur, autopoest 4eur 5L isend. Kas Prisma on äriliselt kahjumis? =)

Minu teada läheb neil äriliselt ikka positiivselt. Pole küll asjakohane päris näide, aga väga raplasse ka ei pane...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üks asi on mõistlik hind, teine asi on "mõistlik hind". Tsiteerides klassikuid - bullshit!

Mõistlik hind on see mille määrab turg ja ettevõtja kulud, tulud ning äriplaan/mudel muu on jah subjektiivne bullshit.

Mõistlik on kaupa müüa nii kallilt kui võimalik aga samas odavamalt kui konkurendid selleks, et suurendada oma turu osa ja käivet. Kallimalt müües peab mingit head lisandväärtust pakkuma selleks, et olla naabrist parem.

E-poodidel on suht keeruline seda lisandväärtust luua aga kindlasti mitte võimatu seda teatud piirini mille määrab sama moodi turg.

 

Äriliselt võib ka väga kasulik olla müüa osasid asju alla oma hinna ... ja saada sellega suurem turu osa/käive ning edaspidi muu kauba pealt saamata jäänud tulu tagasi teenida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul ka ikka sama arvamus, et las igaüks küsib sellist hinda, mida ise õigeks ja vajalikuks peab. Kui hind on liiga kõrge, siis pole ostjaid ja kui hind on liiga madal, siis pole kaupa, sest kõik rabatakse kohe käest ;). Turg peaks kõik paika panema, ebaõiglase hinnaga müüja aga ei tohiks pärast solvunud olla, et miks tema kaup kõik kätte jäi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mul ka ikka sama arvamus, et las igaüks küsib sellist hinda, mida ise õigeks ja vajalikuks peab. Kui hind on liiga kõrge, siis pole ostjaid ja kui hind on liiga madal, siis pole kaupa, sest kõik rabatakse kohe käest ;). Turg peaks kõik paika panema, ebaõiglase hinnaga müüja aga ei tohiks pärast solvunud olla, et miks tema kaup kõik kätte jäi.

Nii ta on. Samamoodi hinnaga seoses on ka tegelikult kauba nõudlus. Kui nõudlus on suur, saad küsida suuremat hinda. Kui nõudlus on väike, siis pead leppima vähemaga :)

 

 

Aasta lõpuks loeb tulud-kulud=kasum/kahjum.

Ja seal ei pruugi mängida ühe toote "ette määratud" kasumimarginaal suurt miskit.

 

Ainult suurfirmad nagu Apple või Windows saavad näitena asju müüa fix hindadega. Neil on suur nõudlus taga...

Väikefirmad peavad tekitama kõigepealt nõudluse ja siis kliendibaasi olemasolul ja oma toote kvaliteedi kindluse najal tõstma kasumimarginaali. Kui kunded on kaubaga rahul ja kõrval konkurente ei ole, siis võib lõpuks saada ka +100% kasumimarginaali per toode ja nad veel naeratavad ka. Samas kui teenindus+toode on jama, siis ei saa kahjumiga ka lahti =D

 

 

Väike küsimus suurele ringile: Kus on kõige kallim elektrienergia hind planeedil Maa ehk kWh/eur kõige suurem? Tegemist on üpris arvestatava kohaga isegi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga jutus on konflikt.

*Müü palju ja teeni käibe pealt.

*Eesti turg on väike.

Käive ei võrdu kasum. Käive läheb suureks, tuleb veel km kohustus ja veel käibest 20% maha. Arvestades siis seda "mõistlikku hinda" on lõpuks alles MTÜ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aga jutus on konflikt.

*Müü palju ja teeni käibe pealt.

*Eesti turg on väike.

Käive ei võrdu kasum. Käive läheb suureks, tuleb veel km kohustus ja veel käibest 20% maha. Arvestades siis seda "mõistlikku hinda" on lõpuks alles MTÜ.

Kui ettevõte ei ole käibemaksukohuslane siis ta ei saa ju sisseostu pealt ka käibemaksu tagasi, seega maksab ta siis selle ära. Ostu ja müügi hinnal on muidugi vahe ja sellest tuleb ka käibemaksu osas erinevus, aga ei saa väita et see üldse ei maksa kes käibemaksukohuslane ei ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole konflikti ... Eesti turg ongi väike ja kui tahta head hinda pakkuda või kui keegi juba pakub turul hea hinnaga siis teistel palju valikut pole peab hindadega järgi (lähedale) liikuma või kodinad kokku pakkima :( . Või pakkuma midagi sellist mida see odavam kaupmees ei suuda pakkuda - suuremat kauba valikut näiteks.

Eestisse ei mahu ükskõik mis sektoris väga palju poode sellest ka see probleem, et osad jaekaubanuse sektroid on parasjagu pees - aga küll turg selle ajaga parandab (riided, jalatsid - juba tuleb suur osa mujalt e-poodidest).

Kui pood pole KM kohuslane ega ta siis väga poe mõõtu välja ei anna ja see selline rohkem selline hobi teema siis ... mis ei ole ka üldse paha. Vabalt võibki väikselt ja hobi korras tegutseda.
Kui aga turg selle hobi korras tegutsemise hästi vastu võtab siis mingi hetk ikka kasvab nii suureks, et tuleb KM kohustus (kui just ise klientide piiri peale ei pane).
Tugevad ärid kasvavadki välja kas hobidest või on korralik äriplaan ja ka korralikult pappi sisse investeerida, et vajalik osa turust kätte saada.
Omanikud sageli 2-3a elavad kõrvuni võlgades ja nii, et pole söögi raha ... ja mitte keegi ei garanteeri lõpuks, et see risk ennast ära tasub. 

Mingite suht lambi arvutuste järgi võiks käive 20-30k kuus olla, et pakkuda hinnakonkurentsi ja samas on ka piisav käive. Sellise käibega peaks enam-vähem ühe palga, ruumid ja muud e-poe kulud ära katma ja katted enamvähem talutavad mõlema osapoole jaoks olema. 
Kui nüüd vaadata mis Eesti "suurte" e-sig poodide käive on ja arvestada ka seda, et kui aktsiis turgu ära ei käki siis hetkel peaks ruumi kõigil olema arenemiseks. Aga arenemise ajal on hea kui nulli tuled ja peale ei pea maksma.
Kui tahetakse eile juba kasumit teenida ja aega ning resurssi panustada pole siis on jah suht lootusetu seis - sellisel juhul tasub palga tööd edasi teha. 

Kaubanduses on üldse muutunud see, et turg on globaalne. Tootmises teeb see kohati elu lihtsamaks aga kaubanduses suured pigistavad suht valusalt.

Väiksed lokaalsed poed/salongid on hoopis teine teema -  neile jääb kindlasti teatud klientuur alles kes kunagu netist ei telli, sest kas ei viitsii, taha, oska, ei taha oodata või tahab lisa konsultatsiooni.

Kui siin tootmisega võrrelda siis see on hoopis teine teema eriti kui sa toodad midagi mida keegi teine ei suuda toota mis iganes põhjusel. Siis saab suht rahulilikult seni kuni kaup liigub ja ka konkurente pole suuri kasumeid teenida. Aga sellise tootmise jaoks on ikkaga vaja ennem kas jõhkralt investeerida või olla esimene kes turule tuleb.

Jae kaubanduse lisand väärtus ja turule tulemise barjäär on suht väiksed ehk siis seal kui keegi näeb, et oh käive suur ja katet ka jagub on kohe konkurendid platsis.

Lõpuks on ju see, et iga äri eesmärk on kasumit teenida aga kui turg tihe siis iga ühe enda asi kas lahkub või mõtleb midagi välja, et turul kasumlikult püsida.

See monoloog on aga ainult teooria ja kujunenud selle põhjal mis kõrvalt näinud olen. Lõpuks paneb aeg ja turg paika selle kes jääb ellu, kes mitte.... kes areneb ning teenib ka midagi. Konkurentidelt halastust oodata on naiivne.


Siit ka põhjus miks mina jätsin e-sigareti e-poe tegemata kuigi e-poe üles panekuks läheks ca 24h mul ning pakuti ka väga mõistliku osaluse eest investeeringut mis ka hetkel ületaks nii mõnegi väiksema e-poe lao seisu maksumuse kordades - lihtsalt jae kaubandus on koht kus turul püsimine ja teenimine on parasjagu piinarikas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prismast saad aknapesuvedeliku 2eur, autopoest 4eur 5L isend. Kas Prisma on äriliselt kahjumis? =)

Minu teada läheb neil äriliselt ikka positiivselt. Pole küll asjakohane päris näide, aga väga raplasse ka ei pane...

 

Nišš on erinev. Prisma võtab selle ühe 2€ klaasipesuvedeliku müüki ja müüb massiga, kuna on mugav toidupoest ka klaasipesuvedelik kaasa osta. Tegelikult neid väga ei kotigi, kas see klaasipesuvedelik kasumit toodab, niikaua kui see kahjumit ei tooda, on nende jaoks OK kuna selle müük pole nende põhitegevus ja on valikusse võetud rohkem selleks, et kliendi rahulolu suurendada. Prisma kassapidaja käest ei saa vastust ei sellele, kas see 2€ vedelik ikka hästi puhastab ega ka sellele, mis saab siis kui "juulikuus lumi on maas" ehk ootamatult paar külmakraadi tuleb.

Autopoes vastupidi on klaasipesuvedelik üks nende põhitegevuse alla kuuluvatest toodetest. Kui müüja käest küsida, miks see 3€ vedelik on kehvem kui 6€ vedelik, siis tõenäoliselt oskab ta vastata. Muidugi pole ka nende jaoks klaasipesuvedelik see, mis leiva lauale toob, kuid juhul kui Prismas klaasipesuvedelikku pole, on see andestatav, aga kui seda autopest ei leia, siis tekib küsimus, mida sealt üldse saab ;)

 

Kui veipimine populaarsemaks muutub, siis hakkavad ka veibikola müüjad sama teemaga kokku puutuma, et mingeid mainstream asju saab ka supermarketist. Samas näiteks Rocca al Mare keskuses on muuhulgas ka Tea & Coffee shop.... teed ja kohvi saab ju ka samas keskuses olevast Prismast, aga kuna nad on juba aastaid tegutsenud, siis nähtavasti on oma Nišši leidnud ja suudavad pakkuda midagi, mida supermarketist ei saa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registreeru või logi sisse

Postitamiseks pead olema kasutaja

Registreeri konto

Loo konto meie foorumisse. See käib kiirelt ja lihtsalt!

Vajuta siia

Logi sisse

On juba konto ? Logi sisse...

Logi sisse

Sign in to follow this  

×