Jump to content
E-sigareti foorum
Spezz

Aktsiisimaks vedelikele

Recommended Posts

Ma mõtlesingi Eesti kohalikku seadust. Spezz pani lingi eelmisele lehele. Printisin välja ja proovin hommikul uuesti üle vaadata. EU direktiiv rääkis ainult nikotiiniga vedelikust aga Eesti eelnõus oli selgelt kirjas, et nikotiiniga ja ilma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siin on kaks teemat natuke segi läinud. Aktsiisiga nad jah tahavad lajatada kõigele. Aga teine teema on tubakaseaduse muutmise eelnõu, millega tahetakse keelata kaugmüük(e-poed) jms. jaburused, mis tegelikult pole isegi EL direktiivis.

Nii kaugele pole nad õnneks veel jõudnud, et hakata MOD-le mingeid nõudeid esitama. Olen suhtkoht kindel, et eelnõude ettevalmistajal pole isegi ähmast ettekujutust, misasi see MOD üldse on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veits segamini läinud jah.

Selle mõtte, et reg MOD on keelatud lugesin välja sellest lõikest:

2014 EL direktiiv, lõige 39.

Käesoleva direktiivi alusel peaks olema lubatud ainult selliste elektrooniliste sigarettide turule laskmine, mis eral davad nikotiiniannuseid ühtlaselt. Nikotiiniannuste ühtlane eraldumine tavakasutamisel on vajalik tervisekaitse, ohutuse ja kvaliteedi eesmärgil, sealhulgas vältimaks juhuslikku suurte annuste tarbimise ohtu.

 

Eks kui on liiga pudru ja kapsad, siis mode võib mu jutu siit ära visata. Lihtsalt tahtsin paari punkti kohta selgitust ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no VW/TC MOD eraldabki ühtlaselt. Lihtsalt seda on võimalik reguleerida, kui suur see ühtlaselt eraldatav annus on. Talupojaloogija järgi järeldaks sellest pigem seda, et ei tohi lambist täie rauaga tulistama hakata vms. Nikotiini kogus ei saa ju olla absoluutselt ühtlane, see sõltub ka sellest kui kange vedelik sisse panna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veits segamini läinud jah.

Selle mõtte, et reg MOD on keelatud lugesin välja sellest lõikest:

2014 EL direktiiv, lõige 39.

Käesoleva direktiivi alusel peaks olema lubatud ainult selliste elektrooniliste sigarettide turule laskmine, mis eral davad nikotiiniannuseid ühtlaselt. Nikotiiniannuste ühtlane eraldumine tavakasutamisel on vajalik tervisekaitse, ohutuse ja kvaliteedi eesmärgil, sealhulgas vältimaks juhuslikku suurte annuste tarbimise ohtu.

 

Eks kui on liiga pudru ja kapsad, siis mode võib mu jutu siit ära visata. Lihtsalt tahtsin paari punkti kohta selgitust ;)

...et siis järgmine samm on fikseeritud kiirusega autod (kuna suurtel kiirustel võivad olla ohtlikud), madala oktaaniarvuga kütus mida ei tohi müüa suuremas koguses kui 10liitrit... ?

 

 

Sent from my Lenovo B8080-F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palju on kirjutatud, et ka raua tulevik on väga tume, sest üldjoontes kõik 18650 akudega seadmed, RBA-ad, dripperid jne kaovad legaalselt turult. Kevadel peaksid suured tubakafirmad avalikustama oma uued, nõuetele vastavad seadmed, milliste loomiseks on kulutatud palju miljoneid ning saabub aeg see kuhjaga tagasi teenida... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ostqn elektroonilise seadme  (loe:modi) keeran sinna otsa pirni. Pm nagu reguleeritava võimsusega taskulamp. 

Nad pole suutnud keelata nii lihtsat asja kui  hõõglampigi, igas poes müüakse. Vahe "vanadega" seiseb vaid kahes sõnas pakendil- tööstuslikuks kasutuseks.

Jokk skeem ja kõik.

Riistvara pärast ma absull muret ei tunne. 

Kõige õudsamas unenäos võib juhtuda see, et sulle müüakse MOD nime all elektrooniline pusle, mille kokkupanek võtab 2 minutit


tarbija24.postimees.ee/953510/hoogpirne-muuakse-toostuspirnide-nime-all-edasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riigisisese ja piiriülese kaugmüügi keelustamine läheb otsejoones vastu Põhiseadusega, nimelt § 10-st tuleneva õiguspärase ootuse põhimõttega.

 

Õigusriigi üheks nurgakiviks on kindlasti õigustatud ootus, mis nii nagu õigusriikki, ei saa progressi takistada. Riigikohus on kinnitanud, et Eesti Põhiseaduse §st 10 tulenevalt kehtib Eestis õiguskindluse ja õiguspärase ootuse printsiip, mille kohaselt on igaühel õigus tegutseda mõistlikus ootuses, et rakendatav seadus jääb kehtima.

……..

Euroopa Liidu Kohus on põhimõtet kasutanud juhtudel, kus õigustatud ootuse (legitimate expectation) puhul on menetlusosaline tegutsenud heas usus või investeerinud, suunanud oma majandustegevust nii, et see vastab kehtivale õiguslikule režiimile. Seadusandja ei tohiks tegutseda nii, et ebamõistliku aja jooksul kujuneb eelnev majandustegevus kahjumlikuks, sest regulatsiooni muudetakse ebamõistliku aja jooksul.“

(Tanel Kerikmäe, Euroopa õiguse professor Tallinna Tehnikaülikoolis)

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/tanel-kerikmae-mis-asi-on-oigustatud-ootus?id=60733279

Õiguspärase ootuse kohta lugemist veel Põhiseaduse kommentaarist - http://www.pohiseadus.ee/ptk-2/pg-10/

 

Kohalikud e-poed ning ka enamus füüsilisi poode kasutavad kaugmüüki, mis on olnud lubatud. Nad on rajanud oma äri õiguspärasele ootusele, et õiguslik keskkond selliseks tegevuseks jääb püsima. Niivõrd lühike etteteatamise aeg (hakkaks kehtima 20.05.2016) ei vasta kindlasti õiguspärastele ootustele.

 

Lisaks - Maailma tervishoiuorganisatsioon on kutsunud riike üles keelustama üksnes tubakatoodete (NB! Mitte tubakatoodetega seonduvate toodete) piiriülest kaubandust.

 

Eelnõu seletuskirjast tulenev riigisisese kaugmüügi keelustamise põhjendus on ilmselgelt ülepingutatud ja ebapädev.

Seletuskirjast -

 

Ainult piiriülese kaugmüügi keelamine ilma siseriikliku kaugmüügi keeluta ei täida soovitud eesmärki vähendada tubakatoodete ja tubakatootega seonduvate toodete kättesaadavust alaealistele ning vähendada üldist tubakatoodete kättesaadavust. Samuti võimaldab riigisisese kaugmüügi lubamine toodete reklaami veebilehe või kataloogis olevate tootetutvustuste kaudu. Tubakatarbimise vähendamisel on võrdselt olulised nii nõudluse (ennetus, loobumise nõustamine, ravi) kui ka pakkumise vähendamisele suunatud tegevused. Nõudluse vähendamisele suunatud tegevused üksi ei anna soovitud tulemust

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riigisisese ja piiriülese kaugmüügi keelustamine läheb otsejoones vastu Põhiseadusega, nimelt § 10-st tuleneva õiguspärase ootuse põhimõttega.

 

Õigusriigi üheks nurgakiviks on kindlasti õigustatud ootus, mis nii nagu õigusriikki, ei saa progressi takistada. Riigikohus on kinnitanud, et Eesti Põhiseaduse §st 10 tulenevalt kehtib Eestis õiguskindluse ja õiguspärase ootuse printsiip, mille kohaselt on igaühel õigus tegutseda mõistlikus ootuses, et rakendatav seadus jääb kehtima.

……..

Euroopa Liidu Kohus on põhimõtet kasutanud juhtudel, kus õigustatud ootuse (legitimate expectation) puhul on menetlusosaline tegutsenud heas usus või investeerinud, suunanud oma majandustegevust nii, et see vastab kehtivale õiguslikule režiimile. Seadusandja ei tohiks tegutseda nii, et ebamõistliku aja jooksul kujuneb eelnev majandustegevus kahjumlikuks, sest regulatsiooni muudetakse ebamõistliku aja jooksul.“

(Tanel Kerikmäe, Euroopa õiguse professor Tallinna Tehnikaülikoolis)

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/tanel-kerikmae-mis-asi-on-oigustatud-ootus?id=60733279

Õiguspärase ootuse kohta lugemist veel Põhiseaduse kommentaarist - http://www.pohiseadus.ee/ptk-2/pg-10/

 

Kohalikud e-poed ning ka enamus füüsilisi poode kasutavad kaugmüüki, mis on olnud lubatud. Nad on rajanud oma äri õiguspärasele ootusele, et õiguslik keskkond selliseks tegevuseks jääb püsima. Niivõrd lühike etteteatamise aeg (hakkaks kehtima 20.05.2016) ei vasta kindlasti õiguspärastele ootustele.

 

Lisaks - Maailma tervishoiuorganisatsioon on kutsunud riike üles keelustama üksnes tubakatoodete (NB! Mitte tubakatoodetega seonduvate toodete) piiriülest kaubandust.

 

Eelnõu seletuskirjast tulenev riigisisese kaugmüügi keelustamise põhjendus on ilmselgelt ülepingutatud ja ebapädev.

Seletuskirjast -

 

Ainult piiriülese kaugmüügi keelamine ilma siseriikliku kaugmüügi keeluta ei täida soovitud eesmärki vähendada tubakatoodete ja tubakatootega seonduvate toodete kättesaadavust alaealistele ning vähendada üldist tubakatoodete kättesaadavust. Samuti võimaldab riigisisese kaugmüügi lubamine toodete reklaami veebilehe või kataloogis olevate tootetutvustuste kaudu. Tubakatarbimise vähendamisel on võrdselt olulised nii nõudluse (ennetus, loobumise nõustamine, ravi) kui ka pakkumise vähendamisele suunatud tegevused. Nõudluse vähendamisele suunatud tegevused üksi ei anna soovitud tulemust

 

Uhh selle peaks kuhugi ära salvestama (Y) 10x

Share this post


Link to post
Share on other sites
Töövõitudega vastu vabariigi aastapäevale :D

 

Tubakaseaduse muutmise seadus 118 SE

Täiskogu korraline istung kolmapäev, 17.02.2016 14:00

Otsus: Vastuvõetud 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Proovisin lugeda..

Kas keegi inimese keeles kokku ei võtaks, mis siis e-suitsu osas muutub lõpuks?

 

EDIT: ma ei mõelnud kogu eelnevat millest siin juba räägit, vaid kas nüüd (17.02.16) siis muutus midagi, või nii jäigi

 

Enamjaolt puudutas see seaduse osa tubakat, kuid oli ka paar punkti mis hakkavad kehtima e-le.

 

(3) Nikotiini sisaldava ühekordse elektroonilise sigareti ja ühekordselt kasutatava täitekapsli või mahuti maht ei tohi olla suurem kui kaks milliliitrit.
(4) Nikotiini sisaldava elektroonilise sigareti täitevedeliku pakendi maht ei tohi olla suurem kui kümme milliliitrit.

 

Kuna meil ühekordseid keegi ei müü, osta, ega tarbi enam, ma isegi ei tea kas neid isegi toodetakse enam :D, siis puudutab meid ainult neljas punkt, kus on öeldud, et edaspidi saab kaubandusest osta ainult 10ml pudelikestega nik sisaldusega vedelikke või siis lahtisena (nagu vaadiõlut), kas või liitrites.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enamjaolt puudutas see seaduse osa tubakat, kuid oli ka paar punkti mis hakkavad kehtima e-le.

 

(3) Nikotiini sisaldava ühekordse elektroonilise sigareti ja ühekordselt kasutatava täitekapsli või mahuti maht ei tohi olla suurem kui kaks milliliitrit.
(4) Nikotiini sisaldava elektroonilise sigareti täitevedeliku pakendi maht ei tohi olla suurem kui kümme milliliitrit.

 

Kuna meil ühekordseid keegi ei müü, osta, ega tarbi enam, ma isegi ei tea kas neid isegi toodetakse enam :D, siis puudutab meid ainult neljas punkt, kus on öeldud, et edaspidi saab kaubandusest osta ainult 10ml pudelikestega nik sisaldusega vedelikke või siis lahtisena (nagu vaadiõlut), kas või liitrites.

Irwe .... @ lahtisena .... oma taara tuleb kaasa võtta....  (facep)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pole viitsinud süveneda aga kas juba 20.05.2016 ei tohi nikotiini sisaldava elektroonilise sigareti täitevedeliku pakendi maht olla suurem kui kümme milliliitrit?

Kas seaduses on üldse ära defineeritud, mis on elektroonilise sigareti täitevedelik? Valmissegu, baas, maitsestajad, vesi?

Mis saab poodides varuks olevatest vedelikest, 10ml pakend on täna pigem erand, kui reegel?

Mis ajaks siis kokkuvõttes nikotiini sisaldav baasvedelik valmis tuleb osta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pole viitsinud süveneda aga kas juba 20.05.2016 ei tohi nikotiini sisaldava elektroonilise sigareti täitevedeliku pakendi maht olla suurem kui kümme milliliitrit?

Kas seaduses on üldse ära defineeritud, mis on elektroonilise sigareti täitevedelik? Valmissegu, baas, maitsestajad, vesi?

Mis saab poodides varuks olevatest vedelikest, 10ml pakend on täna pigem erand, kui reegel?

Mis ajaks siis kokkuvõttes nikotiini sisaldav baasvedelik valmis tuleb osta?

Ei ole defineeritud, mis on e-vedelik. Ehk siis hetkel vist see millena kaupmees seda müüb see see ka on :D.

Aasta on aega vanad varud maha müüa.

Nikotiiniga baasvedelikest ei ole seadustes sõnagi mainitud. Ehk siis hetkel eikellegimaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui ma õigesti olen aru saanud, siis ühtegi tõsiseltvõetavat uuringut, mis kinnitaks e-sigarettide erilist kahjulikkust, pole praegusel hetkel olemas. Aga on Suurbritannia Terviseameti raport, et e-sigaret on kuni 95% ohutum analoogist ja millele eelnes ilmselt ka põhjalikum uuring. Sellest hoolimata jauravad pidevalt mingid hüsteerilised tervise- ja lastekaitseaktivistid, et e-sigaret on analoogist või isegi tuumajäätmetest ohtlikum ning see annab neile õiguse täiskasvanud inimestele ette kirjutada, kuidas ja millises koguses nad mahla manustavad ning kust kohast nad seda hangivad. Mingi valem peab olema, et nende hüsteeriliste tädide jauramine ära lõpetada vähemalt niikauaks, kuni kõik asjaolud on selged.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riigikogus läbis esimese lugemise tubakaseaduse muutmine


 


Tubakaseaduse muutmise seaduse eelnõu (206 SE) esimene lugemine stenogramm


Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ise arvan, et see ei ole pahatahtlikkus vaid puhtalt teadmatuse probleem. Meedia on tõsise töö ära teinud.
Eile kuulasin ühte usutlust Billion Lives autoriga, kes ei ole ka e-sigareti tarbija... ja ka tema arvas enne asjasse süvenemist, et see on jama ja kahjulik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vasta sellele teemale...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...